Alimentele și dinții noștri, prieteni sau dușmani

igiena dentara
Alimentatia are rol determinant in igiena dentara

Orice aliment sau lichid care este introdus în cavitatea bucală are un impact asupra acesteia. Calitatea produselor utilizate și consumate ține de fiecare persoană în parte, iar acest lucru va fi reflectat în sănătatea danturii acesteia. Consumul de băuturi acidulate sau de zahăr în exces poate duce la apariția cariilor și chiar la pierderea dinților. 

Într-adevăr, principalul factor care influențează sănătatea danturii este igiena orală. Pasta și periuța de dinți, ața dentară și apa de gură își pun amprenta atât în ceea ce privește sănătatea dinților, cât și asupra aspectului lor. Totuși, alimentele au și ele un rol important în menținerea armoniei cavității bucale. 

Obiceiuri vicioase pentru dantură

Cele mai cunoscute alimente, lichide și alte produse care afectează dantura sunt: cafeaua, dulciurile, băuturile energizante și, bineînțeles, tutunul. Ei bine, nu puteți evita la nesfârșit produsele dăunătoare, însă vă recomandăm să le consumați moderat și să sporiți atenția asupra îngrijirii orale. De asemenea, puteți consuma o serie de alimente sănătoase și chiar benefice pentru dantură. 

Încă din copilărie, fiecare persoană trebuie să învețe cum să își îngrijească dantura, cât de des trebuie să o facă, să fie atentă la semnele îmbolnăvirii acesteia și să apeleze frecvent la medicul dentist. Printre toate acestea trebuie să cunoașteți și să consumați și alimentele benefice danturii. Acestea vă pot scuti de carii, dureri, acumulări de bacterii și chiar se vizite suplimentare la dentist. 

Alimentele benefice 

Brânza este un aliment extrem de benefic danturii. Aceasta are proprietatea de a crește nivelul pH-ului din interiorul cavității bucale. Totodată, componentele acesteia ajută la scăderea riscului de apariție a cariilor. Brânza conține calciu și proteine, elemente esențiale pentru întărirea smalțului. 

Iaurtul reprezintă un alt aliment benefic pentru cavitatea bucală. Calciul și proteinele sunt, la fel ca în cazul brânzei, principalele surse de întărire a smalțului prin intermediul calciului și al proteinelor. În plus, iaurtul conține probiotice. Acestea sunt benefice pentru gingii și, mai mult decât atât, bacteriile benefice vor ajuta la eliminarea celor dăunătoare prevenind astfel apariția cariilor. 

Merele sunt bogate în apă și fibre, fapt ce conduce la sporirea producerii de salivă. De asemenea, merele au o textură abrazivă care curăță dinții de depuneri în momentul masticației. Același efect îl au și morcovii, aceștia având de asemenea o compoziție bogată în fibre. 

Țelina acționează asemenea alimentelor menționate anterior, fiind o „periuță dentară” pentru cavitatea bucală. Fiind o sursă de vitamina A și vitamina C, țelina conține antioxidanți ce contribuie la sănătatea gingiei. 

Migdalele sunt benefice întreg organismului, nu doar danturii. În plan referențial, acestea ajută la fortifierea smalțului datorită conținutului ridicat de calciu și proteine, dar și al celui redus de zahăr.

Citește mai multe articole legate de alimentația și efectele ei asupra dinților noștri

0/5 (0 Reviews)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*